Jeroen van de Rijt


 

Een bedrijf kan alleen concurrentievoordeel behalen door het hebben van een set unieke middelen die waarde creëert in de markt. Deze propositie is al meer dan 20 jaar een leidend thema in mijn werk als consultant. Ten eerste, vanuit het perspectief van de aanbodzijde (organisaties helpen met hun bedrijfsontwikkeling, accountbeheer en strategische marketing), later vanuit een inkoopperspectief. Mijn werk is gericht op het op elkaar afstemmen van marketing- en inkoopprocessen vanuit een supply chain-perspectief, zowel in de private als in de publieke sector. Ik ben een specialist in de Best Value Approach en in Vested Outsourcing.

 

 

 

 

De onderliggende concepten die ik in mijn werk gebruik zijn:

* Focus op resultaten; niet op transacties

* Huur slimme mensen in en laat hen hun expertise aantonen

* Focus op het “wat”; niet op het “hoe”

* Creëer een governance-structuur die gericht is op inzicht en niet op toezicht

* Meet de prestaties en elke afwijking van het plan.

 

Resultaten van het gebruik van deze concepten zijn onder meer:

* Vermindering van clientbeheervereisten.

* Motivatie voor continue verbetering

* Creatie van verantwoording, door meting

* Een win-win relatie

 

> Terug naar Startpagina

Bekijk ook onze overige sprekers

Bas van de Goor Meer over Bas
Mystery Guest Meer over Mystery Guest
Henk-Jan Aanstoot & Bart Roep Meer over Henk-Jan Aanstoot & Bart Roep
Eelco de Koning Meer over Eelco
Thessa Segeren - Boetzkes Meer over Thessa
Ellen Moeselaar Meer over Ellen
Hanno Pijl Mere over Hanno
Bela Pagrach Meer over Bela
Bob Hutten Meer over Bob
Steven van Belleghem Meer over Steven
SISP Woundcare Meer over SISP
Wills Filipe Meer over Wills
Henk-Jan Mulder Meer over Henk-Jan
Sandra Janssen Meer over Sandra
Christel van Batenburg Meer over Christel